2010. október 22., péntek

Répatorta

A család egyik kedvenc tortája. Elég sűrűn is készül. Hol csokis külsővel, hol a szokásos módon. Ezt az adagot akár lehet két kis tortaformában is sütni...mint ahogy én is tettem.


Hozzávalók:

250 ml extra szűz olívaolaj
4 egész tojás
30 dkg kristálycukor
60 ml narancslé
50 dkg liszt
pici só
2 tk sütőpor
2 tk fahéj
1 tk szódabikarbóna
1 tk őrölt gyömbér
1 csipert őrölt kardamom
12,5 dkg durvára tört dió
50 dkg finomra reszelt sárgarépa

Krém:
40 dkg natúr sajtkrém (philadelphia)
kb 1 ek vaj
kb 4-5 ek porcukor
1 ek vanília koncentrátum (pure vanilla extract)


Melegítsük elő a sütőt 170 fokra. Keverjük össze a lisztet a sütőporral, szódabikarbónával, fahéjjal, gyömbérrel, kardamommal és a dióval.
Egy másik tálban keverjük el az olajat, cukrot, pici sót, tojásokat és a narancslét.
A két keveréket elegyítsük, majd keverjük hozzá a répát is.
Egy 26-28 cm-s (vagy két 18-20 cm) kapcsos tortaformát béleljünk ki sütőpapírral és abba öntsük bele a keveréket.
Süssük kb. 1 órán keresztül.  (A sütés pontos ideje sütőtől függ. Van hogy kis lángon is kevés az 1 óra, vmikor pedig sok. Tűpróbázni kell, nézni, hogy a közepe nem híg-e és túl se süssük, mert akkor kiszárad)
Sajnos nekem még nem sikerült úgy megsütni, hogy a teteje ne púposodjon és törjön be. De igazából mindegy, úgyis levágom és külön megesszük. :) 

Krémet összekeverni és a tetejére és a szélére rákenni. :)


És mivel nővérem kislánya csokisan szereti, így neki külön készült egy adag, transzferfóliázott torta. :)



3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ja nekem majdnem mindig folyik a belseje, kivéve mikor nem. Aszittem a szívószállal szívogatni kell, ha jön cucc akkor még folyós :)

Anita

Emoke írta...

:D hát nemtom. nekem is volt már folyós a belseje, de megettük, mert finom nyersen is. :) De tényleg a sütéssel lehet csak elcseszni... :(

Bianka írta...

Jaj nagyon guszta, érzem az ízét a számban