2010. november 18., csütörtök

Bence és a csülök - part 2

Füstölt Csülkös tejfölös káposzta füstölt oldalassal. (saját fejlesztés)

 

A múltkori csülök-próbálkozásom megtekinthető ITT

Hozzávalók:

- fél füstölt csülök (nem bátor)
- egy szál füstölt oldalalasszél
- Só - nem kell bele!
- három fej hagyma
- pirospaprika - amennyi szép színt ad neki
- paradicsomsűrítmény - kb nagy kanálnyi, amennyi szépen elkeverve jó színt ad.
- babérlevél
- csipet köménymag
- pár szem bors
- kevés zeller (kb mint egy kisebb krumpli)
- egy fej fokhagyma
- savanyú káposzta - érzéssel amennyi ránézésre jó káposzta-hús arányt eredményez.
- tejföl
- víz
- sör

Fél csülök és az oldalasszál
A recept úgy született hogy a hűtőben árválkodott egy fél csülök, de nem volt kedvem tepsisre csinálni, ráadásul ettem volna már valami savanyú káposztás főtt ételt is.
Gondoltam hát egyet, hogy legyen valami székelykáposzta szerű dolog csülökpörköltből.
Igen ám, de régóta bujkált a hűtőben egy el nem készült bablevesbe szánt füstölt oldalas szál, amit szintén fel kellett használni, így őt is besorsoltam a hozzávalók közé.

apróra vágva
Korábbi tapasztalataimból tanulva a főzés során egyáltalán nem használtam sót, mivel a füstölt csülköt és a füstölt oldalas szélt gyárilag nagyon megsózzák, így bőségesen elég volt annyi amit ezek ketten hoztak az ételbe.

A hagymát egy kis libazsíron (legutóbb nem volt disznózsír a L*DL-ben) megfonnyasztottam, rászórtam az apróra vágott csülköt és az oldalast.
Egy kisebb krumpli méretű zellert megpucoltam, apróra vágtam és beleszórtam (nem sok, tényleg csak pár kocka). 
Azért az elején, hogy rendesen szétfőljön, mivel a zeller pusztán fűszerként 
szerepel ebben az ételben.
Kell a babérlevél is

Mintha csak pörköltet csinálnék, kicsit meg is pirítottam mielőtt meglocsoltam volna némi sörrel, majd felengedtem vízzel.
Az apróra vágott fokhagymát csak ezután dobtam bele (nem szeretem a hagymával együtt pirítani, mivel sokkal kisebb és más állagú, könnyen odakap).
Tettem bele babérlevelet, meg egy kis köménymagot és pár szem borsot.


Káposzta utánpótlás
Ezután elkezdtem főzni, de az oldalas porcogói nem nagyon akartak puhulni ezért a fazékra rátettem a kukta fedőt,
és így kb 20 perc alatt készre sziszegte magát. (Eközben elkezdtem dolgozni a savanyúkáposzta utánpótláson.)

A házi savanyítású káposztámból tettem bele ránézésre annyit hogy, tetszetős maradjon a hús-káposzta arány plusz egy kis vizet öntöttem hozzá hogy ellepje.
A káposzta recept alapján történő pontos adagolása amúgy sem egyszerű, mivel ha pontosan annyit veszünk, amennyit elő van írva, akkor ideális, esetben mire oda jutunk hogy beletegyük jóval kevesebb marad - mivel erősen rájárunk a finom káposztára. Ha pedig túléli a főzésig a recept szerint írt adag, az meg azt jelenti hogy rossz a káposzta - hiszen nem lett lelopkodva:)
Nem babráltam a színekkel, tényleg így sikerült a kép

Ezt már csak addig rotyogtattam, amíg kóstolásra elég puhának nem éreztem a káposztát.

A tejföllel nem habartam be az egészet, hiszen így tovább eláll, ráadásul mindenki egyéni ízlés szerint alakíthatja ki az arányokat.  Bár semennyi sót nem tettem bele, a füstölt árúból kifőtt annyi, hogy tejföl nélkül túl sósnak mondható.

Nagyon oda kell figyelni nehogy az ember túlegye magát belőle, mert nagyon finom lett.
Ha nem eszünk hozzá kenyeret, akkor ráadásul low carb.
Na kalória mondjuk az van benne, de tény hogy szénhidrát csak kevés.

Hűl a holnapi ebéd
Emőkebá (Bence)