2010. november 10., szerda

Körömpörkölt

Na ez az az étel, amit eddig Anyukám és Apukám készített...merthogy én hozzá nem nyúlok azokhoz a körmökhöz... :)
De mivel Bence még nem evett, én meg nem szerettem volna megkérni Anyukámat - aki persze azonnal felajánlotta, hogy megcsinálja - így fogtam a bátorságot és belevágtam. :)))

Cupák cupák hátán... Ki lettem oktatva, nem is rontottam el. Tökéletes lett, a szánk is összeragadt. :P

Hozzávalók:

3 első köröm
csülökhús - hentes ajánlotta, jó is volt hogy vettem - kb 40-50 dkg
2 fej vöröshagyma
1 db zöldpaprika
1 db paradicsom
ízlés szerint só
fokhagyma
babérlevél
köménymag
szemesbors

A körmöket a hentessel feldaraboltattam hosszában. Ebben az esetben vigyázni kell a szilánkokkal.  Szépen megpucoljuk, borotváljuk, perzseljük. Véletlenül se maradjon rajta egyetlen egy szőrszál se. :) És jól megmossuk. - ezt mind Bencére bíztam. 

Kezembe vettem egy körmöt, megpróbáltam megtalálni a gyenge pontokat rajta és így szépen apróra daraboltam, talán így gusztusosabb is.  (Bence közben veregeti a vállamat...miért? "Csak így tovább, Mama")


Miután szépen összedaraboltuk, a csülköt is, áztatjuk jó órán át. [erre nem tudom miért van szükség, de Anyukám azt mondta áztassam...így én beáztattam. :)]


Kockákra vágjuk a hagymát, zöldpaprikát, paradicsomot (előtte leforráztam így a héját könnyen le tudtam húzni), kb 1,5 teáskanál só (de kóstolgattam közben, szóval lehet több volt ) és kevés vízen megdinszteljük. Fokhagymanyomón átnyomjuk a fokhagymát (ízlés szerint...én ha jól emlékszem 2-3 gerezdet biztos beletettem) és azt is beletesszük a kuktába. Kb. 1 evőkanál pirospaprikát hozzáteszünk, kicsit átforgatjuk majd beletesszük a kockákra darabolt csülköt és a körmöket is. Ezt is átforgatjuk. És felöntjük annyi vízzel, hogy a húst ellepje. 1 kisebb babérlevél jól jön. :)
Teatojásba kevés kömény mag, 5-6 szem egész fekete bors és akkor kukta bezár és kb 1óra 15 perc alatt elkészül.
(Ha nem kuktában készítjük, akkor a körmöknek kb 3-4 óra kell. A csülöknek viszont elég 1 óra is, tehát később tegyük bele.) 

Bencének nagyon ízlett, rosszul is lett, annyit evett. :)) Tudtam belőle vinni Anyukáméknak lemeózni...otthon is sikert arattam és nővérem férjénél is! Ó, igen... :))) 
Gizmó és Manci cica is örült a kisebb csontoknak, Cindy kutyám meg a nagyobbaknak...hehe, érdemes volt megpróbálni.

3 megjegyzés:

Bianka írta...

:))))
Nagyon szeretem

Névtelen írta...

Sziasztok Csak gratulálni tudok a tehetséghez. Ma találtam meg az oldalatokat. Kuktában készült körömpörköltre kerestem receptet amit megtaláltam nálatok és meg is csináltam nagyon egyszerű és isteni finom. Ha már a köröm ilyen jól sikerült hát kipróbáltam a túrórúdi tortát is. Nem vagyok nagy süteményevő de azt hiszem ez azok közé a kevés sütemények közé fog tartozni ami a kedvenc listámon van.Köszönöm a recepteket.

Emoke írta...

Szia! :) Jaj de kedves Tőled!!! Örülök, hogy ízlett, a rudi torta is. :) Karácsonyra a zserbógombócot ki ne hagyd! :)