2010. december 7., kedd

Spagetti

Spagetti, ahogy én szeretem...(Bence megcukrozza - brrrr)


Hozzávalók:
2 fej vöröshagyma
50 dkg darálthús (jelen esetben 25 dkg sertés, 25 dkg marha), de pulyacombból is szoktam készíteni
2-3 gerezd fokhagyma
1 darabos konzerv paradicsom
2 kis doboz (vagy 1 nagy) konzerv sűrített paradicsom
házi paradicsomlé - nemsok, de az jó bele nagyon
Fűszerek: só, oregano, bazsalikom, kakukkfű, majoranna, fehérbors
reszelt trappista sajt, kevés reszelt parmezán
kedvenc durumtészta, ami a penne, de ha látok színes, érdekes tésztát, mint pl. a mostani, akkor azt használjuk
A hagymákat aprítóval felaprítjuk, nagyon pici olajon megdinszteljük, inkább vizet szoktam hozzáönteni, abból se sokat. Megsózom, így gyorsabban üvegesre párolódik. Majd beleteszem a darálthúst és jól  átforgatom, megpirítom. 
Mehet bele a felaprított fokhagyma, és a fűszerek. Oregano-ból és bazsalikomból többet szoktam beletenni. Ha van otthon növényünk, érdemes abból is beletenni pár levéllel. Átkeverem jól, majd mehet bele a darabos paradicsom, sűrítmény és ha nem elég híg felöntöm a házi paradicsomlével. Rottyantok rajta, és ha még kell, utána fűszerezek.

És ha már kaptam nővérkémtől kifejezetten spagettis tányérkészletet, természetesen abban tálaljuk. :)

2 megjegyzés:

Bianka írta...

Nagyon guszta

Rigor írta...

Megcukrozza... a szószba kell egy kis cukor:)