2011. május 30., hétfő

Mini Eszterházy torta

Ugye a 'játék' kiírásnál vártam pár Eszterházy receptet, hogy születésnapomra csináljak tortát. Akitől kaptam köszönöm és végül Gabojsza ajánlása mellett döntöttem és vettem szemügyre jobban Sütisarok oldalát!

Igen-igen-igen!!! :) Ez vmi kurvajó lett, ilyet akartam, ilyenre vágytam a legjobb szülinapi tortám ever. Köszönöm! Soha többé nem veszek a Szamócában (XVI. ker. "menő" cukrászda) 890,-Ft-ért 2 szeletet...szar is volt és már a fagyijuk sem a régi, se ízben se árban.


Az úgy volt, hogy nővérem kisfiának is szülinapja volt és egybe ünnepeltük tegnap. Anyukámnak mondtam, csak Barnusnak készítsen tortát, az enyémet felejtse el. Majd én csinálok egy pici tortát. De Barnus tortájának piskótája összeesett, Anyukám ugyan csinált egy másikat, de megtölteni már nem volt ideje, így csak az én mini tortám került az asztalra. :) Tesóm férje rögtön osztott, hogy ez olyan, mint a bolti, meg mekkora sóher vagyok, hogy csinálok egy mini tortát 30 személyre. :))))))) Közben kiderült, mégis szereti mindenki az Eszterházy tortát. Tesóm mondta is, hogy oké, lesz neki is hamarosan születésnapja....de nagyobbat! Értettem. :))) Azért mindenkinek jutott egy kis mini szelet. :P

Sütisarok receptjét én dupláztam! Ezt írom most le. A díszítést kiegészítettem a mennyiségekkel.

Tészta:  6 db tojásfehérje; 160 g darált dió, 144 g nádcukor, 32 g liszt, 32 g olvasztott vaj

Krém: 120 ml tej, 2 tojás sárgája, 32 g nádcukor, 32 g liszt, 2 ek rum (vagy konyak), 240 ml tejszín

Díszítéshez: 40 g, darált dió, 5 dkg fehércsokoládé, 3 kocka étcsokoládé

A krémhez a lisztet csomómentesre keverjük a tej felével. A sárgáját a cukorral, rummal és a maradék tejjel felfőzzük, majd hozzáadjuk a lisztet is. Félretesszük hűlni.
A tejszínt habbá verjük (ha szükséges adhatunk hozzá egy kevés habfixálót, vagy zselatinfixet). A tejszínhabbal fellazítjuk a krémalapot. Hűtőbe tesszük.

A tésztához a fehérjéket a cukorral kemény habbá verjük, majd lazán beleforgatjuk az olvasztott vajat, illetve a dió és liszt keverékét.

Papírral bélelt tepsin (nagy tepsi) vékony lapot kenünk belőle. Előmelegített, 180 °C-os sütőben, 9-10 percig sütjük.
Miután kisült, lisztezett deszkára borítjuk és leszedjük a sütőpapírt róla, hogy hamarabb hűljön.
Keresünk valami kereket és 5 korongot szaggatunk ki belőle. (kb 15 cm átmérőjű)

(legközelebb ugye duplázom majd az adagot, akkor sztm a kapcsos tortaforma alján fogom laponként kisütni)

A mini tortákat a krémmel betöltjük, ha marad ki krém, az oldalukat is körbekenjük. Darált dióval körbeszórjuk. Nálam 1 éjszakát állt így a hűtőben. Reggel elkészítettem a tetejét. Fehércsokoládét felolvasztottam, rákentem, majd miután megdermedt étcsokoládét olvasztottam és zacskóba töltöttem. Vékony csíkokat húztam keresztbe a tortára majd egy fogpiszkáló segítségével megcsináltam a díszítést. Először alulról-felfelé húztam a fogpiszkálót, utána felülről lefelé...és így tovább.  

off: A tortakészítés nem az én műfajom, nem is szeretek csinálni. De fogyasztásnál az arcokat elnézve, úgy gondolom helytálltam :)

16 megjegyzés:

Gesztenye receptjei írta...

Emőke!
Egyszerűen fantasztikus vagy. Ennek a tortának én még sosem mertem neki állni:-)))
Nagyon szép:-)))

Beastie írta...

HMC - helyi menő cukrászda - ez meg jól néz ki, de ez egy szeletes torta, ugye ? :)

4Gyerek írta...

mély sóhaj. mert sose ettem még efféle tortát. monnyuk mi is finit ettünk, 2 napig, majd minnyá nekidurálom magam, elmesélem nálam.

majd ha ilyen tortát csinálnék valaha is, tuti ide jövök hozzád, ezt most jól megjegyeztem.

Emoke írta...

Gesztenye: nagyon köszönöm!! Érdemes megpróbálni!! :)

Beastie: emőkeszeletesnek indult, lett belőle családszeletes :) 2 személynek oké, többnek azért kevés.:) Figyu: tényleg csak én érzem másnak a Szamócát?! :(

4Gyerek: majd megyek, nézlek, olvaslak. Alig volt időm olvasgatni, bocsi mindenkitől. :(

És köszönöm mindenkinek!!! A blogot nem tudom meddig írom/írjuk, feketelistára kerültem, csak mert őszinte vagyok. Vagy mert tudok?! :D Na mindegy. A szarkeverést, más fikázását utálom. Az ajándékokat kisorsolom, 2 bejegyzés még hátravan, aztán meglátjuk. Hülyepicsák mindenhol vannak...én mondom a kis fiatal 32-es.

Panna írta...

De jó lett :)) Ügyes vagy! Ne már, tényleg abbahagyjátok a blog írást?? :S :(((((

Bianka írta...

Gyönyörűséges

Mary írta...

Valami csodálatos lett! Nagyon ügyes vagy!!!!!!!!!

Turák Kinga írta...

A torta nagyon jól néz ki, kedvet kaptam hozzá, csak a mikor kérdés képlékeny!

A blog írást meg ne próbáld abba hagyni!!!!
Ne hogy már egy szarkeverő megrendítse a hitedet a blog írásba, nem kell velük foglalkozni!!!!

Gomba írta...

Szép lett! Örülök neki, hogy ízlett! :)))

Citromhab írta...

Gesztenyét tudnám ismételni, csodás a tortá(cská)d, én sem mertem még eddig belevágni:-))
Miért is akarnád abbahagyni a blogolást? Remélem, átgondolod...

Túry Amália írta...

Hűűű de szép lett és bizti finom is!

fevi írta...

Megkívántam! Most már én is megakarom csinálni! Mi van? Hogy kerülhet valaki feketelistára? Mit követtél el? Tessék most már beavatni! Blogírást pedig nem beszüntetni. A tortából pedig kóstolót küldeni! Egyébként pedig fogadd szeretettel a gratulációmat!

Blogkonyha írta...

Nagyon guszta torta! Szép a tetején a máz! Elvittem a receptjét, mert nagyon jónak tűnik és még nem sütöttem ilyen tortát. Köszi!

Kati írta...

Még sosem ettem ilyen tortát, de nagyon szép, nagyon ügyes vagy.

Latsia írta...

Hűűűűűűűű anyáááááám de gyönyörű!!!!!!!!!!!

Na ez igen!!!! Imádom ezt a tortát, sütöttem is, de messze nem lett ilyen szép!

Vicuska írta...

Nagyon szuper lett!!!