2011. november 25., péntek

Marcipánkrémes tallér

Nem tagadom, tallér formára elég régóta vágyakoztam, csak épp a számomra megfelelőt nem találtam...mostanáig. :) Ez a forma is féltett kincs lesz. :P És megfordítva, csak a csokoládéhüvelyt használva jó kis mousse-okat és egyebeket lehet majd beletenni.  Csak legyen, aki megegye. :) Hm? Jelentkező?

Névnapra készült, családnak... :) És megkaptam a szokásos beszólást is "keveset hoztál". :) 

Hozzávalók (8db 40g-os tallérhoz)
bevonáshoz: 
25-30 dkg étcsokoládé (53%)
töltelékhez:
15 dkg marcipánmassza
5-6 dkg fehércsokoládé
1 dl tejszín (30%)
5 cl Baileys

Először elkészítjük a krémet: A tejszínt egy kis lábasban felforraljuk (kb. 1 percig). Levesszük a tűzről és hozzáadjuk a Baileys-t (vagy egyéb tetszés szerinti alkoholt) majd az apróra tördelt marcipánt. Addig keverjük, amíg fel nem olvad benne. 
Hozzáadjuk az apróra tört fehércsokoládét is kevergetve felolvasztjuk. (egy picit vissza lehet tenni a tűzre, ha nagyon nem olvadna, de vigyázzunk vele, nehogy odaégessük! Ha túl hígnak érzékeljük tegyünk még hozzá pár dkg fehércsokoládét) Tegyük félre hűlni.

Előkészítjük a polikarbonát formát. Az étcsokoládét megolvasztjuk és temperáljuk. (képes temperálás: ITT található). A csokoládé szilárdulásáig a formát hűtőbe tesszük.
Majd egy habzsák, vagy kanál segítségével megtöltjük a formákat helyet hagyva a lezáráshoz. Rövid ideig hűtőbe tessszük. Újratemperáljuk a csokoládét és lezárjuk a tallérokat. Kb. 1 óra múlva kifordítjuk a formából.
pont belefért a dobozkába :) - Food-Pack Laci ajánlásával

És egy kép belülről:
forrás: Könnyen, gyorsan, finomat - Pralinék és Bonbonok c. könyv. 

Nekem ez túl finom volt. ;) Erősen a szamos golyóra emlékeztetett az íze. Könnyen lehet variálni szinte bármivel (málnapürével, eperpürével, egzotikus gyömbérpürével stb.stb) 

10 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon szép lett, guszta! Biztosan nagyon finom , egészen profin gyártod már ezeket a bonbonokat, nagyon szép ennek a tallérnak a formája.
Most kaptam én is muffin formát olyat ami rózsa alaku 6 darabos, nagyon szép .Ez viszont nagyobb mint a hagyományos nem tudom ebbe szerinted bármilyen muffint süthetek?

Raindrop írta...

Középre vízjelezd, mert a felső fotóról lefogják vágni a szöveget! Ezt lopni fogják! :D

Ami írta...

Beleharaptam a képernyőbe...

Emoke írta...

Éva: köszönöm! Nem ismerem sajnos ezt a formát. Sztm bármilyet süthetsz. :)

Raindrop: majd a Norbiék, ugye? :P (update bonbon) :D

Ami: jó fogaid lehetnek :)

Petra írta...

Gyönyörű forma. Nem csodálom, hogy beleszerettél. Remekül avattad fel. :)

Unknown írta...

Nagyon jól néz ki, szuper a forma :)

Barbi konyhája írta...

Erre a marcipánkrémre vártam, vágytam!! :)

Roza írta...

Gyönyörű!:)

Emoke írta...

Petra, Vikvi, Róza: köszönöm!! :)

Barbi: remélem ízleni fog! :) /a fehércsokival lehet majd játszadozni sűrűségét illetően/ :)

Dina írta...

Istenem, pont a minap beszéltünk a gyerekkori kedvenc szaloncukorról, ami roppanós fényes csokiba rejtett marcipánkrém volt...újra éreztem egy pillanatra az ízét! :) Ez lesz az első bonbonom, mert ez bizony nem hagyom ki! :)