2012. június 28., csütörtök

After eight jégkrém

Praliné Zsuzsi a hibás. :))) Mindenkit megfertőzött. A házi magnumjánál írta le, miként lehet vékony csokiréteget varázsolni a jégkrémre. Szuper technika. Mellesleg végre tudok magamnak készíteni xilites, egészséges jégkrémet, melyet bűntetlenül fogyaszthatok. :) Egy közös fagyizásunk alkalmával pedig beavatott a műhelytitokba, hogy minimum 80 fokig "főzzem" a tojás sárgáját. :)))


Amikor az Árkádban fagyizok, mentoloscsokisat mindig veszek. Az jó zöld (nyilván részben a sziruptól, részben zöld ételfestéktől). Abba kevernek még csokit - sztracsiszerűen, szóval jó ötlet, majd kipróbálom úgy is)

Tehát rendeltem a Gasztroshoptól én is formát. Pikk-pakk rendben meg is érkezett minden. Szerintem teljesen jó áron kapható. (cookup standokon jóval drágább)
A mini formához tartozó receptfüzetben az első amit megláttam "mint and chocolate after eight". Juhhúúú...máris robogtam készíteni. :)
Hozzávalók:
(4 db mini és 1 db nagy jégkrémhez)

1,5 dl habtejszín
2 tojás sárgája
3 dkg porcukor (vagy xilit)
2 ek menta szirup *

csokiburokhoz:
15 dkg étcsokoládé
5 dkg kakaóvaj **

Egy lábasban vizet forralunk. Ráteszünk egy másik edényt, amibe beleütjük a tojások sárgáját. Habverővel elkezdjük keverni. Hozzáadjuk a cukrot és jó habosra keverjük. (vagy 80 fokig). Levesszük a tűzről, hozzáadjuk a menta szirupot valamint a habtejszínt. Elkeverjük, formákba töltjük és mélyhűtőbe tesszük.


Amikor elkészült a jégkrém, megolvasztunk 15 dkg étcsokoládét és 5 dkg kakaóvajat. Célszerű egy bögrét használni. Összekeverjük és gyors mozdulattal megmártogatjuk a jégkrémet. A csoki szinte azonnal dermed. Akár visszatehetjük mélyhűtőbe vagy meg is ehetjük azonnal. :) (kakaóvaj hiányában is elkészíthető, akkor vastagabb csokiréteget kapunk)


*mentaszirup - Culinaria Italia-nál lehet kapni itt
**kakaóvaj: Goodwill, Chefparade, esetleg gyógyszertár

És aki After Eight bonbont szeretne, az kattintson ide. :) 

13 megjegyzés:

PannaKotta írta...

fú, ez nagyon állat :))) itthon pont ez a nemelégvékonyacsoki-dolog szokott a nyafogás tárgya lenni :D

Emoke írta...

köszi :D (elhiszem :D)

Praliné Zsuzsi írta...

Hehe, örülök, hogy megfertőztelek :)) Én is elropogtatnám ezt a mentolost!

Emoke írta...

Zsuzsi: tényleg kösz :D Mellesleg mi a fenét fogok csinálni a tojásfehérjékkel? :/

Katucikonyha, írta...

Fehérje mehet a fagyóba, majd jó lesz macaronba vagy pavlovának. :-) A jégkrémért odavagyok! ilyen jól néz már ki, elképesztő, hogy mindez házilag, az a csokiburok teljesen levett a lábamról.

Emoke írta...

Katuci: ó köszi :D Hát nálunk nincs hely a fagyóban + gázsütővel felesleges próbálkozás mind a macaron, mind a pavlova :/ Sajna...

Praliné Zsuzsi írta...

Én amaretti-kekszet csináltam tegnap, ahhoz kellett 2 fehérje, a maradék 2 sárgából lesz ma jégkrémalap :) De lehet pl. Eszterházy-tortát is :)

Névtelen írta...

Szia:) Az epres jégkrém bonbon mikor kerül fel? Már nagyon várjuk:)

Emoke írta...

Zsuzsi: meglátom, vmit alkotnom kell. :D

Névtelen: húú ja igen, nem erősségem a poszt írása. :/ A blogon itt az epres fagyi: http://balhetterem.blogspot.hu/2011/05/eperfagylalt-gep-nelkul.html
Ezt feleztem és lett 8 jégkrém bonbon. (a fehércsokiba darált liofilizált epret tettem) de igyekszem megírni...tényleg. :)

Névtelen írta...

Köszi:) Nagyon jók a receptek, és nagyon kreatív vagy, szuper minden:))))) Niki

gionetta írta...

Juj, de finom (lehet)! Nekem is hiányoznak a formák, szóval ideje lesz beszerezni párat. Meg kakaóvajat is. Ez a bonbonozás i nagyon izgat már régóta, karácsony előtt be indul a nagyüzem, de csak amatőr módon. Valahogy nekifogok, valamikor. :-))

Névtelen írta...

ha van a kertben egy rétnyi menta nem lehetne valahogy azzal csinálni?

Emoke írta...

Névtelen: a mojito fagyit (még nem tettem fel, de mentalevéllel készítettem - a bazsalikomos-lime-os túrófagylalt alapján, amit megtalálsz a blogon - jó menta íze lett, igaz egy kisebb bokrot daráltam bele) Szerintem ezt is lehet ily módon, vagy csak szimplán áztatni kell a fagyialapban a mentaleveleket, meg jól kinyomkodni és utána kivenni. Így csinálnám.