2012. június 22., péntek

Csokoládés-mandulás torta


Nővéremnek és Anyukámnak készült. Szülinapoztunk. Bevallom nem akartam túlbonyolítani a torta kérdést. Így pont kapóra jött Rachel Allen könyve. :)))) A könyvben konyakos krém kerül a torták közé, sztm ez most nem bírta volna ki az utat, ezért lekvár került bele (de leírom a konyakos krémet, hátha vki úgy szeretné elkészíteni). A tetejére Anyukámék kertjéből frissen szedett málna került. Úgy szedtem, hogy egyet a számba, egyet a tálkába. :)))
Egyébként ezt a tortát a tvpaprikán is elkészítette Rachel A. (ott rebarbarás krémmel, de az egy másik tortarecept) Mikor láttam belülről milyen csokis, azonnal becetliztem a könyvben. :)) No meg liszt helyett mandula! Így végülis ez egy csokis-mandulás gluténmentes torta. :)


Hozzávalók:

12,5 dkg étcsokoládé (nálam 65,1%-os)
4 tojás
15 dkg barna cukor 
(könyv kristálycukrot ír, tv-ben is barnát használt)
15 dkg őrölt mandula

porcukor a szóráshoz
tetszőleges lekvár a kenéshez
tetszőleges gyümölcs a díszítéshez

Konyakos krém (ha nem lekvárral töltjük):

1 dl zsíros tejszín
1-2 ek porcukor a tálaláshoz
2 ek konyak (vagy más alkohol, pl rum vagy cointreau)



A sütőt előmelegítjük 180 fokra. 
Két 18 cm-s tortaforma oldalát kikenjük olajjal, az alját pedig kibéleljük sőtőpapírral. (nekem 2 db 20 cm-s szilikon formám van - az élet így sokkal egyszerűbb, csak kikentem olvasztott vajjal)
A csokoládét vízgőz fölött megolvasztjuk. 
Amíg olvad a csokoládé, a tojásokat és a cukrot keverőtálba tesszük és robotgép segítségével kb 5-8 percig keverjük, amíg habos nem lesz. (nekem kever a gép magától, így közben tudtam a csokoládét folyamatosan tudtam kavargatni)
Amikor a csokoládé felolvadt, hagyjuk 1 percig hűlni, majd a tojásos-cukros keveréket állandó kevergetés mellett a csokoládéra öntjük és összekeverjük. (én a csokit öntöttem a keverőtálba bele...így is működött :D)
Végül óvatosan hozzákeverjük a mandulát is. 


A keveréket szétosztjuk a két formába és 17-22 percig sütjük, amíg a sütemény teteje érintésre szilárd nem lesz. (R. A. sütőjében 19 perc alatt készült el, a miénkben 15 perc alatt) Mindenesetre ne süssük túl.
Mielőtt rácsra borítanánk hagyjuk 10 percet hűlni a formákban. Miközben hűl, a taeteje és az oldala ropogóssá válik és kicsit összetöredezik. (nálam ez elmaradt, sütőproblémára hivatkozom, szóval olyan brownie-szerűnek kell lennie)
Mikor kihűlt kenjük meg lekvárral az egyik tortalapot, helyezzük rá a másikat és szórjuk meg porcukorral.



Konyakos krém: A tejszínt épp csak felverjük, majd beleforgatjuk az átszitált porcukrot és a konyakot. A konyakos krémet az egyik tortalapra kenjük, rátesszük a másik lapot és a tetejét megszórjuk porcukorral.

És egy kis személyes érdekeltségű reklám. :) Sógorék boltjában, ahova egyébként is érdemes betérni (Fakéz Kft.) lehet kapni ezt a natúr tortatartót 1.980,-Ft-os áron. Rajtam keresztül is lehet rendelni. 20 cm-s torta fér rá.

Én kipingáltam fehérre és ilyen lett. :)


Forrás: Rachel Allen: A család kedvencei c. könyv - mely megrendelhető a T.bálint Könyvkiadótól

4 megjegyzés:

Gabriella írta...

Szerintem lekvárral is nagyon fincsi - a frissen szedett málnával meg pláne. :P
Sok boldogságot az ünnepelteknek!

Roza írta...

Utólag is gratula az ünnepelteknek!:)
A torta nagyon jól néz ki:)

Emoke írta...

Gabriella: sztm is finomabb :) Köszönöm, átadom nekik. :)

Roza: köszönöm, átadom :) Ezt a tortát biztos sűrűn fogom készíteni. :)

gionetta írta...

Szóval mindkét mű nagyon szép lett!!! Tortatartó kellene nekem is. De rettentően sokba kerülne ide kiszállítani. :( No majd otthon.
Szülinaphoz gratulálunk!