2012. június 24., vasárnap

Mojito mousse bonbon

A kedvenc koktélom a mojito! Imádom a mentát. Sokáig agyaltam, hogy miként lehetne elkészíteni bonbon formában. Először folyékony tölteléket szerettem volna, mint amilyen a konyakmeggy, végül mousse-os lett. :) Nekünk nagyon ízlett...szigorúan lehűtve fogyasszuk. :)


Hozzávalók: (18 db)

kb. 20 dkg étcsokoládé (65,1%)

1 tk zselatin (horváthrozi)
1 lime leve + héja
5 dkg barna cukor
3 ek fehér rum
min. 2 tk aprított friss mentalevél
 1,8 dl habtejszín

mágneses polikarbonát forma
transzferfólia


Előkészítjük a mágneses polikarbonát formát, beletesszük a méretre vágott transzferfóliát (használatáról ITT írtam). Ezek hiányában készíthetünk csokoládéhüvelyeket másik formával, vagy akár vehetünk készen is és akkor csillagcsővel megtölthető. 
Az étcsokoládét megolvasztjuk és temperáljuk. (képes temperálás polikarbonát formában: itt található, képes beszámoló szilikonos formában: itt található). A csokoládé szilárdulásáig a formát hűtőbe tesszük


Elkészítjük a krémet. Keverjük össze a zselatint a lime levével és hagyjuk állni 5 percet. Adjuk hozzá a cukor felét, rumot és kis lángon keverjük addig, míg a cukor és a zselatin fel nem olvad. Tegyük félre hűlni. 
Verjük habbá a tejszínt a maradék cukorral, adjuk hozzá a lime héját, valamint az apróra vágott mentaleveleket. Keverjük a habhoz a zselatinos keveréket, majd töltsük meg a formát. Tegyük hűtőbe szilárdulásig, majd az újratemperált csokoládéval zárjuk le a bonbonokat. Kb. 1 óra múlva fordítsuk ki a formából.


off: Vicces volt talpazni, ugyanis a mágnes folyton odatapasztotta a spaklimat, mert ugye vékony formáról van szó. :)

Egy jó kis koktélt hozzá? :)) 

12 megjegyzés:

gionetta írta...

Szabad az embert kínozni? NEM! Mert nem tud bonbont gyártani, és a mijito a kedvenc koktélja. És nem tudja összehozni eme kettőt. És nagyon tetszik neki!!! Most mi lesz szegény emberrel, azaz velem??? ;-))

Erika írta...

De szépek és még mousse is van benne, isteni lehetett!:)

Katucikonyha, írta...

Engem nem érdekel a 20 fok, egy pohár koktél és mellé 3-4 bonbon rendel! :-) Állati jól néz ki!

Gabriella írta...

Woow, ez gyönyörű!! Gondolom az íze is nagyon klassz! :P

Blogkonyha írta...

Ez valami gyönyörűséges!

Angéla írta...

Nagyon gyönyörűek! Mmmm összefutott a nyál a számban. Nyami nyami :)

Emoke írta...

Köszönöm Mindenkinek! :)) Hát hála a transzferfóliának, ezért ilyen szép. :D

katze írta...

Hatásotokra vettem egy formát,és már hűlnek a kicsikék.Nagyon izgi!!!Tuti nem fognak így kinézni (naná),kézügyességem a pálcikaemberben ki is merül. Még az sem szegte kedvem,hogy a harmadik tejszín sem volt hajlandó felverődni,ellenben legalább az egész konyha tejszínben úszott!

Emoke írta...

katze: húúúú :) én most meg sem próbálok ilyen melegben bonbont készíteni...tuti sikertelen. :/ Azért remélem sikerrel jársz!!! A tejszínnel már én is megjártam párszor, mire elolvastam a dobozon, hogy min. 12 órát hűtsem. :D

katze írta...

Remekül sikerült!Első bonbonhoz képest meg szuper remekül!Fényes lett,finom lett,egyben maradt,hüvi volt a belseje...Imádtuk!Köszi köszi az ötletet!A tejszínek előtt még mindig értetlenül állok,hidegek voltak,hűtőből vettem ki,több mint 12óra után.

Emoke írta...

katze: jaj nagyon örülök ám!!! :)))) (a tejszínt én se értem :S)

Névtelen írta...

I like the helpful info you provide on your
articles. I'll bookmark your weblog and take a look at again right here regularly. I am somewhat certain I will be told many new stuff right here! Best of luck for the next!
Check out my web page ... Breaking news